1.edycja – 1951*
Wyścig Dookoła Mazowsza
(1951 – 1953 „Życia Warszawy”, 1954 – 1975 „Trybuny Mazowieckiej”, 1976 – 1980 „Naszej Trybuny”, 1983 – 1989 „Sztandaru Młodych”)
1. edycja – 1951*
(18 – 22 lipca)
1. etap (18 lipca): Żerań – Płońsk (70 km)
1. Stanisław Zalewski (Spójnia Garwolin)
2. etap (19 lipca): Płońsk – Płock (50 km)
1. Zalewski
3. etap (21 lipca): Płock – Sochaczew (60 km)
1. Zalewski
4. etap (22 lipca): Sochaczew – Pruszków (50 km)
1. Andrzej Trochanowski (LZS Jelonki)
Końcowa klasyfikacja indywidualna
1. STANISŁAW ZALEWSKI (Spójnia Garwolin) – 3:54.25,
2. Andrzej Trochanowski (LZS Jelonki) + 1.53,
3. Rychlicki (Spójnia Maków Mazowiecki) + 3.19,
4. Górski (Kolejarz Siedlce) + 3.38,
5. St. Zakrzewski (Stal Grodzisk Mazowiecki) + 4.05,
6. Tracz (Spójnia Garwolin) + 6.44,
7. Rudnicki (Kolejarz Siedlce) + 7.47,
8. W. Zakrzewski (LZS Pokrzywnica) + 11.25,
9. Sikora (Warszawa) + 11.44,
10. Pyrek (Stal Okęcie) + 12.04.
* Wtedy jako 1. Wojewódzki Wyścig Pokoju. Była to pierwsza w Polsce wieloetapowa impreza na rowerach turystycznych. Zorganizował ją Warszawski WKKF. Jej uczestnicy, 62 (a według innych źródeł 72) kolarzy w wieku od 15 do 55 lat z 16 powiatów województwa warszawskiego, miało „spotykać na trasie odbywające się wiece pokojowe, słuchać zobowiązań i meldunków z okazji III Zlotu Młodych Bojowników o Pokój w Berlinie i Święta Odrodzenia Polski”. Według „Trybuny Mazowieckiej” pierwszą część trasy każdego etapu zawodnicy pokonywali w tempie turystycznym, wykonując po drodze szereg prac społecznych, a dopiero na ostatnich 20-30 kilometrach toczyli walkę. „Przed startem nikt nie spodziewał się, że zawody będą stały na tak dobrym poziomie sportowym, bo traktowano tę imprezę jako jeden z odcinków akcji propagandowej. Rzeczywistość przeszła jednak oczekiwania” – donosił „Przegląd Sportowy”. „Młodzi chłopcy, których przeciętny wiek nie przekracza 19 lat i jeżdżą dopiero rok, lub tak jak zwycięzca wyścigu – drugi rok, wykazali dobre przygotowanie do poważniejszych imprez i niewątpliwy talent” – dodawał dziennikarz „PS” na dowód podając przeciętne prędkości, które znacznie przekraczały 30 km/h (najwyższa na trzecim etapie – ponad 36 km/h!). Trzy pierwsze etapy i cały wyścig wygrał 18-letni Stanisław Zalewski z Garwolina. Drugie miejsce zajął zwycięzca ostatniego odcinka rok od niego starszy Andrzej Trochanowski, który kilka lat później dwukrotnie triumfował w szosowych mistrzostwach Polski.